Oavsett vad.

Hela dagen idag gick jag och va nervös inför 10min-talet. Vid kvart över ett gick jag ifrån matten för att så fort som möjligt ta mig till Linn och öva innan presentationen. När jag kom till Linn var hon förtvivlad över sitt tal som tydligen inte kändes 100%igt. Hennes nedstämdhet smittade av sig hårt på mig och inte nog med det så upptäckte jag att jag glömt kvar mitt dataminne med tal-tillbehören på skolan, så jag övervägde att skita i hela grejen och ligga o grina på Linns golv ist.. Men något fick plötsligt mitt humör att vända och svooosch så va vi på väg till skolan för att hämta minnet.

Den friska luften och den uppiggande snabbpromenaden gjorde susen och ganska snart va vi på vasa och laddade upp med en macka, chokladbollar och läsk :D usch.. vissa dagar känns det verkligen som att man varken kan uttrycka sig kreativt eller grammatiskt korrekt. Idag är en sån dag.

För att fatta mig så kort som möjligt så gick talet galant. Efter knappt halva talet råkade jag komma av manuset helt och hållet så jag fick köra på äg-improvisation, ganska skickligt om jag får säga det själv.. Alla skrattade t.o.m en och annan gång (en av gångerna berodde det på en stor felsägning från mitt håll, hehe). Hursomhelst så är jag skitnöjd över min prestation och alla andras tal va väldigt spännande!

Fabian va till exempel asgrym. Han hade en föreläsning om Touretts Syndrom och när han gick fram började han skrika saker som "Nigga!" & "Fuuuuck", rycka med huvudet och blinka konstant för att fånga allas uppmärksamhet. Jävligt klockrent agerande må jag säga.


Fast trots allt så var den avrundande promenaden dagens höjdpunkt..


Den här dagen kommer alltid vara en såndär oförglömlig dag. Aja, sova nu. Simsalabim!

COMMENTS

MESSAGE:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0