Medeltida fakta

"Från år 1340 till 1740 härjade pesten i Europa i olika omgångar. Minst 15 miljoner människor miste livet på grund av sjukdomen (ungefär 1/3 av den tidens befolkning)."
- http://www.historiska.se

Har egentligen all fakta jag behöver men jag fastnar ju vid en massa spännande texter! Efter att ha läst om digerdöden och fått reda på hur många som drabbades av den så kan jag inte låta bli att spekulera mig till "tänk om alla hade dött av pesterna? om ingen ingen alls hade funnits nu!" :o some scaaary shit. Aja nu drar jag härifrån innan jag fastnar vid nån blogg!

COMMENTS
Postat av: Anonym

jag önskar du tog dig mer tid till att läsa och så för när du väl gör det så blir du alltid så intresserad och lär dig jättemkt och då lär jag mig oxå jättemkt :D

2009-05-24 @ 21:57:16

MESSAGE:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0